maandag 11 juni 2012

Les gouts et les COULEURS ne se discutent pas!

We weten hier niet of WIJ het zijn die dat in stand houden, 
maar er is hier een 'kleurfenomeen' dat zich steeds weer herhaalt.
Het begon met het GROENE geboortekaartje van onze oudste kleine Ridder.
Sindsdien is het alsof hij alleen maar groen draagt, krijgt en vraagt.
Ok, ik speel daar uiteraard een rol in, want voorlopig ben ik het die zorgt voor de kleerkastvulling van de kleine Ridders.
Maar toch...  
Het geboortekaartje van de middelste kleine Ridder was blauw.
En laat het nu toevallig zo zijn dat dat blauwe Riddertje bijzonder goed met blauw staat, zoals dat groene Riddertje straalt wanneer hij groen aan heeft.
En laat het nu toevallig zo zijn dat dat blauwe Riddertje een blauw schoolrugzakje kreeg en dat groene Riddertje een..... jawel, groen schoolrugzakje.
En laat het nu toevallig zo zijn dat ik die kleine Ridders in 'hun' kleur stak voor de schoolfoto.
En laat er nog zo een hele resem van die toevallig-kleur-heden zijn... 

Geheel toevallig! Want ik doe dat dus echt zonder voorbedachte rade!
Of dat denk ik toch... 
Herkennen jullie dat kleurenfenomeen?

Benieuwd of het fenomeen zich voortzet bij ons kleinste Ridderke!
Geboortekaartjesgewijs wordt dat dan een ROOD Ridderke.

I'll keep you informed...



3 opmerkingen:

  1. Haha zo leuk geschreven. En fijn hoe je dat met die eendjes vormgeeft! Tja, een rood ridderke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super!!! De foto met de eendjes zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen