vrijdag 5 februari 2016

Dagen Zonder Vlees - De extra's

Zag je het al? Het is feesteditie bij DZV.
www.dagenzondervlees.be

Al in 2011 startte Alexia Leysen immers met een oproep op Facebook. 5 jaar later is die oproep uitgegroeid tot een uitdaging gedragen door meer dan 67000 enthousiastelingen (we schrijven 1 week voor de start van DZV). Tijd voor een extra dimensie in Dagen Zonder Vlees!

Voor wie 40 DZV piece of cake vindt,
of voor wie geen genoegen neemt met 'gewoon maar gewoon',
of voor wie vindt dat als je 'A zegt, daar ook B bij hoort',
of gewoon voor wie er zin in heeft,
pakt DZV dit jaar uit met 3 EXTRA UITDAGINGEN.

1. Minder voedselverspilling
2. Meer seizoensgroenten
3. Minder wegwerpverpakkingen

Het is je waarschijnlijk niet onbekend dat deze drie uitdagingen (en dan vooral de derde uitdaging) mij nauw aan het hart liggen. Ik probeer om in de komende tijd nog eens wat verder te breien aan het zero waste-verhaal. Intussen por ik je aan om zeker en vast mee te 'DZV-en' en link ik je voor de extra uitdagingen graag door naar de tips van toentoen en toen.

4 opmerkingen:

  1. Ik doe mee! Voor de eerste keer dit jaar. Ik ben de afgelopen jaren al serieus geminderd in mijn vleesconsumptie, maar het kan altijd beter. Een goed moment om er eens extra op te letten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat ook bij ons: t kan altijd beter, zeker met de 3 extra uitdagingen erbij.

      Verwijderen
  2. Ik doe ook mee, voor het 4de jaar nu al.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoera zeg, 4 keer al! We twijfelen of we nu voor de 3e of de 4e keer aan 't meedoen zijn. Maakt niet uit, t is dat we er weer helemaal voor gaan!

      Verwijderen