vrijdag 16 januari 2015

Een blauw intermezzo.

Tussen al het milieubewuste, plasticvrije geblaat door, wordt er hier nog wel eens genaaid.
Tijd voor een intermezzo!
Een rokje voor het metekindje.
Ondertussen weeral enkele weken geleden gemaakt, want het heeft onder de kerstboom gelegen.
Omwille van mijn hoge leekgehalte op het vlak van meisjeskleding,
hield ik mijn ambities in toom en maakte ik dankbaar gebruik van de glasheldere uitleg over het easy peasy rimpelrokje van Mina Dotter.
Aangezien het een winterrokje moest zijn deed ik wel iets waarvan ik niet weet of het zo hoort:
ik maakte een 'dubbel' rokje en nam de voering gewoon mee in de zoom.

(De bolletjesstof is van Robert Kaufman,
de blauwe voering komt uit de eigen stoffenvoorraad.
De elastiek vond ik bij Spriffels.)

6 opmerkingen: