zaterdag 5 mei 2012

Boekenwurm.

Boekenwurmen.
Dat hebben wij in huis.
Ze kunnen nog niet zelf lezen,
maar laten zich gezellig voorlezen.
Iedere avond, maar soms ook overdag.

Zo verslinden onze kleine Ridders tal van boeken.
Hun boekenhonger is moeilijk te stillen.
Net zoals de honger van dit Rupsje:
U kent hem misschien wel.
Het is Rupsje Nooitgenoeg.
 Een schattig boek, vol kleurrijke prenten van Eric Carle.
Niet dat een boek per definitie 'leerrijk' moet zijn,
maar dit boekje leert je nageslacht zelfs de weekdagen en leert hem/haar tellen.

Een klassieker en meteen een aanrader...

Omdat de Ridder en ik (beiden kinderboekenverslaafd) er zoveel plezier aan beleven om onze kleine Ridders voor te lezen,
omdat onze kleine Ridders zo moeten lachen met al die grappige verhalen,
omdat de illustraties vaak eigenlijk geen woorden nodig hebben,
omdat ik u graag laat meegenieten van al dat moois en plezierigs.....
dààrom neem ik het voornemen om u zo nu en dan een boek om van te snoepen voor te stellen. 

Vandaag was dat 'Rupsje Nooitgenoeg'.
Binnenkort volgt een boek van een schrijver die ik recent ontdekte!

Zelf ook boekensuggesties? Ik hoor ze graag!!! 













4 opmerkingen:

  1. "Rupsje nooitgenoeg" is ook mijn favoriete kinderboek! Ik heb het zelf zoveel voorgelezen gekregen en vertel het ook graag met plezier door aan mijn nichtjes :) Wist je dat er ook gezelschapspelletjes voor kleine kids van het rupsje bestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet dringend nieuwe boeken inslagen dus laat maar komen.
    De topper van het moment bij ons is "Over een kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop heeft gepoept!" super leuk boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. allez, dan kunnen die gezelschapsspelletjes meteen het boekje van de mol en de drol op ons verlanglijstje komen vergezellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mol en drol is ge-wel-dig, zeker de pop-up-versie :o)

    BeantwoordenVerwijderen