donderdag 22 mei 2014

Onar originals

Ik ben al lange tijd een grote fan van Onar originals. Pure magie wat Onar allemaal uit haar pen en potlood tovert!
En zoals Onar het zelf zo mooi zei: in mei legde ze wederom een prachtig 'ei' met haar reeks nieuwe kaartjes.

En hoezee hoera, ik ben de geluksvogel vandaag, want ik kreeg van haar zo'n reeks kado! Vorig weekend zat dit mooie pakje in de brievenbus.
Het Carpe-diem-kaartje is zo groot als een visitekaartje en krijgt van mij een bijzonder plekje in mijn agenda.

Zoals in de give-away beloofd ligt deze prachtbeer al klaar om verstuurd te worden naar een oud-kotgenote, die nu als 'nonneke' in een klooster in Italië woont. We communiceren enkel via kaartjes en brieven. Bijzonder vind ik dat, zo'n 'pennenvriend' in deze sociale mediatijden. Telkens ik zo'n brief schrijf verbaas ik me weer hoe langzaam 'met de pen' schrijven gaat. Ik ben de snelheid van een toetsenbord zo gewoon.
Heerlijk om dan lekker ouderwets te genieten van de schrijfsels op een kaartje…
waar ik dan meestal nog een brief of 2, 3, 4 bij stop. Ja, want zo vaak schrijven we niet. 
En dan valt er ineens vanalles te vertellen.
Dit keer vertelde ik haar over ware liefdes die er worden ontmoet.
Over nieuwe nestjes die worden gebouwd.
Over ooievaars op komst.
Over de verjaardagsfeestjes van babietjes die groot worden.
Over het heuglijke nieuws dat ik (weer) meter wordt!
Ik zie het al, met al die feestjes, baby's, metekindjes, trouwpartijtjes en nieuwe huisjes gaat het niet lang duren eer deze (bovendien FSC-gelabelde!) kaartjes aan onze postbode worden toevertrouwd.
De kaartjes van Onar vind je bij Paplou in Hasselt, Maison des oiseaux in Borgerhout, Philimonius in Aalst (of online) en bij Beau-bonne in Lummen (of online).

3 opmerkingen: